Flash er fortid

Her kan vi debattere alt det som ikke falder ind i kategorierne.
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Flash er fortid

Indlæg af BucadiusDK »

Man kan ikke surfe på internettet uden at have berørt Flash i en eller anden form. Men disse tider er nu slut.

Fra den 31. december 2020 lukkede og slukkede Adobe for det velkendte Flash. Og fra den 12. januar blokeres alt Flash indhold på nettet.

Som mobil nørd husker jeg tydeligt de tidligere modeller af Android mobilen blandt andet. Der var nemlig den såkaldte Flash Lite version. Så allerede den gang var Apple / Android krigen igang. For var man Apple bruger, så var der ting man ikke kunne se da Apple nægtede at flash skulle være en del af deres mobile platform.

Men om du er computer eller mobil bruger så er Flash hermed fortid. Vi byder blandt andet HTML5 varmt velkommen. Ja HTML5 har været der længe nu, det ved jeg ;)

Del gerne jeres Flash minder, og fortæl gerne om I kommer til at mangle Flash i jeres hverdag ;)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Brugeravatar
JS87
Indlæg: 142
Tilmeldt: søn okt 25, 2020 5:31 am
Geografisk sted: København

Re: Flash er fortid

Indlæg af JS87 »

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst bevidst har brugt Flash.
Men husker tydeligt dengang i slut 00'erne start 10'erne hvor den store salgstale for Android var at den kunne kører Flash, det er sidenhen røget i baggrunden og nu er det åbenheden i Android der er ligger nummer 1. Tager muligvis fejl, men var video afspilleren på diverse hjemmesider ikke også tit flash baseret?
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Flash er fortid

Indlæg af BucadiusDK »

JS87 skrev: tirs jan 05, 2021 2:40 pm Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst bevidst har brugt Flash.
Men husker tydeligt dengang i slut 00'erne start 10'erne hvor den store salgstale for Android var at den kunne kører Flash, det er sidenhen røget i baggrunden og nu er det åbenheden i Android der er ligger nummer 1. Tager muligvis fejl, men var video afspilleren på diverse hjemmesider ikke også tit flash baseret?
Jo jeg mener også at det var flash der drev mange video afspillere på hjemmesider før hen :) Det sluttede af for Flash med det var den "motor" der kørte mange spil inden HTML5 tog over :)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Besvar