WiFi Router viden søges

Her kan vi debattere alt det som ikke falder ind i kategorierne.
Brugeravatar
JS87
Indlæg: 142
Tilmeldt: søn okt 25, 2020 5:31 am
Geografisk sted: København

WiFi Router viden søges

Indlæg af JS87 »

Søger lidt erfaringer mht. router.

Vores gamle D-Link Dir 850L fra 2015 er begyndt at drille.

Når vi ser Netflix stopper afspilningen efter 10 minutter med fejlkode 18 (Ifølge Netflix = Netværksfejl). Når vi ser TV2 Play går det også fint i 10 minutter, også begynder lyden og billedet ikke at passe sammen, og vi skal lukke appen og åbne den igen. Vi afspiller på et Apple TV 4K. Har prøvet at nulstille Apple TV boksen, og starte forfra uden held.

På vores iPhones står der at vi har "Svag sikkerhed" på vores WiFi. Som jeg kan læse mig frem til, er det fordi routeren ikke understøtter WPA2 AES.

Vi har imellem 6-10 enheder på netværket, bla. en Hue bridge + et par lamper, en iPad, et Apple TV, 2 MacBooks, 2 iPhones, og noget Eve smart home udstyr. Det hele bliver dog ikke brugt samtidig, og det har egentlig ikke været et problem før for ganske nylig.

Jeg har ikke lavet om i nogle indstillinger på routeren, ud over jeg har prøvet at gendanne den. Stadigvæk uden held.


Så nu er jeg der hvor jeg overvejer en ny router. Medmindre nogen har et godt bud på hvad der kan være galt?

I modsatfald, er der nogen der kan anbefale en god, og klippe stabil WiFi router, som understøtter WPA2 AES, og som kan håndterer det antal enheder som vi har på netværket, og som ikke fylder for meget og kan tåle at stå fremme (Læs: må godt være lidt pæn)


På forhånd tak 😊
Dieseldk
Indlæg: 47
Tilmeldt: man okt 26, 2020 6:57 pm

Re: WiFi Router viden søges

Indlæg af Dieseldk »

Hvis i bor i lejlighed eller noget kan det være en af naboerne som har fået nyt wifi som bruger samme kanal som jeres og forstyrre, det kan det også være i hus men der plejer at være mere afstand mellem netværkene så problemet er mindre.
Prøv et program som netspot der kan scanne wifi og vise om man evt skal flytte sit til en anden kanal.

Hvis du ender ud med at ville skifte, så er der mange som anbefaler Asus, de er så måske ikke så pæne :?
Har selv lige skiftet til en Asus rt-ax88u som kører ret godt.
Men hvis man ikke har behov for en masse Lan porte er der rt-ac86u eller rt-ax86u alt efter om man vil have wifi ax/6 med, som bliver anbefalet mange steder.
Brugeravatar
JS87
Indlæg: 142
Tilmeldt: søn okt 25, 2020 5:31 am
Geografisk sted: København

Re: WiFi Router viden søges

Indlæg af JS87 »

Jeg endte med at købe en TP Link Archer X10 mener jeg den hed, og det har i sandhed løst problemet. Vi betalte for en 200/200 linje, men fik kun knap 150/150 før - og nu er det fuld speed på + vi heller ikke oplever nogle udfald hverken på Apple TV eller vores enheder - OG nu melder vores iPhones heller ikke om svag sikkerhed mere.

Så det var simpelthen den gamle router der ikke kunne mere.
Brugeravatar
haldborg
Indlæg: 89
Tilmeldt: tirs nov 03, 2020 12:44 pm

Re: WiFi Router viden søges

Indlæg af haldborg »

JS87 skrev: søn jan 17, 2021 5:27 am Jeg endte med at købe en TP Link Archer X10 mener jeg den hed, og det har i sandhed løst problemet. Vi betalte for en 200/200 linje, men fik kun knap 150/150 før - og nu er det fuld speed på + vi heller ikke oplever nogle udfald hverken på Apple TV eller vores enheder - OG nu melder vores iPhones heller ikke om svag sikkerhed mere.

Så det var simpelthen den gamle router der ikke kunne mere.

Må jeg spørge om hvad du givet det TP Link Archer x10 pris hvor har du købt den er træt den TDC router som Kviknet bruge på deres net især når bruge FaceTime på iPhone det er lyder der er galt med
Venlig Hilsen

Brian Haldborg

Iphone 13 Pro Max 128GB - IPad Pro 128 - Telenor :mrgreen:
Brugeravatar
JS87
Indlæg: 142
Tilmeldt: søn okt 25, 2020 5:31 am
Geografisk sted: København

Re: WiFi Router viden søges

Indlæg af JS87 »

Beklager det sene svar, du har nok fundet en løsning nu. Men jeg gav vidst en 4-500 som jeg husker det, og kan kun anbefale at kigge efter en god router. Jeg er ikke ekspert på området, men har en fornemmelse af, at de routere som teleselskaberne giver med sammen med deres abonnementer er fra nederste hylde.
Brugeravatar
haldborg
Indlæg: 89
Tilmeldt: tirs nov 03, 2020 12:44 pm

Re: WiFi Router viden søges

Indlæg af haldborg »

TP-Link V2800 givet 2000 kr kan anbefales denne router den også køre med fibernet


Sendt fra min Nokia X20 med Tapatalk

Venlig Hilsen

Brian Haldborg

Iphone 13 Pro Max 128GB - IPad Pro 128 - Telenor :mrgreen:
Besvar