Mystiske lyde ved opkald

Her kan vi debattere alt det som ikke falder ind i kategorierne.
LarsLHansen
Indlæg: 1
Tilmeldt: fre okt 23, 2020 11:40 am

Mystiske lyde ved opkald

Indlæg af LarsLHansen »

Hejsa. En i min familie har et ret underligt problem. Når man ringer til personen vil der typisk efter første opkaldstone være en sær "click"-lyd. Er faktisk ikke opmærksom på om det er sådan for andre der ringer til personen, men sådan er det ihvertfald her. Det har været sådan i laaang tid, også over flere forskellige teleselskaber som jeg husker det. Til tider kan det opleves at der er sære lyde såsom "vindstøj" eller næsten beskrevet som en form for "støn" eller "pust" der afbryder midt i samtalen. Har også oplevet at det kan lyde som om at telefon bliver sænket ned i vand, altså meget sådan scrambled. Lige de to ting ved jeg at andre også har oplevet ved opkald til personen. Alt i alt virker det som om linjen er meget "fjern" og det er meget specifikt med denne person. Oplever her i 2020 altså aldrig samme fænomen med andre mennesker jeg ringer til. Det er en android, og personen har før haft windows phone hvor denne adfærd også kunne opleves ved opkald. Mit spørgsmål er hvad fanden det kan være? Ekstern aflytning? Det skulle undre mig hvorfor der var nogen der ville gøre det, og i så fald er det næppe særlig professionelt udført. Kan næsten ikke være nogen myndigheder.

Personen prøvede for nylig at sende mig en SMS hvor i de forklarede problemet og nævnte evt. aflytning.... Fortalte de mig. Jeg modtog den aldrig. Har ellers modtaget alle andre SMSer fra personen.

Det er lidt ulækkert og ville egentlig bare høre om der er nogen der måske har bud på hvad det kunne være?
Nogen der har hørt om, eller oplevet lign. adfærd?

Lars
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Mystiske lyde ved opkald

Indlæg af BucadiusDK »

Har aldrig hørt om lignende tilfælde.

Har personen prøvet at skrive samme besked igen. Og hvordan er det når du ringer til personen og personen ringer tilbage hvis I er tæt på hinanden. Oplever i så det samme?

Den der var ny, men jeg tror nu ikke på personen bliver afhørt, men skal da ikke afvise det ;)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Besvar