Er i tilfredse med 5G?

Her taler vi om alt inden for mobilverdenen, f.eks teleselskaberne, gadgets og tilbehør mm.
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Er i tilfredse med 5G?

Indlæg af BucadiusDK »

Snakken omkring 5G har været stor de sidste måneder. Mange oplever at det ikke er vildt godt 5G modem der sidder i deres mobil eller masterne bare er overbelastede. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor hurtigt det kører hjemme hos jer.

Her er mit resultat:

Billede

Jeg bor i Rødbyhavn på Lolland. Tæt på en 5G mast med god dækning. Har iPhone 12 Pro Max men er sku ikke imponeret! :(
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Magnusson
Indlæg: 25
Tilmeldt: tors nov 26, 2020 9:52 pm

Re: Er i tilfredse med 5G?

Indlæg af Magnusson »

Har ikke fået 5G her endnu i Fredericia - og har glemt at teste det sidste gang jeg var i en større by (Odense).
Men havde jeg ikke mulighed for fiber ville jeg sådan set være fint tilfreds med de hastigheder du får hvis det var mobilt bredbånd.
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Er i tilfredse med 5G?

Indlæg af BucadiusDK »

Magnusson skrev: tors dec 17, 2020 3:32 pm Har ikke fået 5G her endnu i Fredericia - og har glemt at teste det sidste gang jeg var i en større by (Odense).
Men havde jeg ikke mulighed for fiber ville jeg sådan set være fint tilfreds med de hastigheder du får hvis det var mobilt bredbånd.

Ja det ville jeg nu også. Men i forhold til 4G nettet jeg har er det ikke blevet bedre. Det er derfor jeg ikke er helt tilfreds med mit 5G net ;)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Smoothie
Indlæg: 4
Tilmeldt: fre dec 18, 2020 10:25 am

Re: Er i tilfredse med 5G?

Indlæg af Smoothie »

Jeg er selv lige skiftet fra IPhone xs til S20 FE og pr 28 december ryger jeg på yousee’s 5G net.
Har tidligere haft yousee og kæmpet med dårlig forbindelse så er meget spændt på hvordan deres 5G spiller.
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Er i tilfredse med 5G?

Indlæg af BucadiusDK »

Smoothie skrev: fre dec 18, 2020 10:29 am Jeg er selv lige skiftet fra IPhone xs til S20 FE og pr 28 december ryger jeg på yousee’s 5G net.
Har tidligere haft yousee og kæmpet med dårlig forbindelse så er meget spændt på hvordan deres 5G spiller.
Er selv på YouSee og med den 5G test jeg smed op her, der er jeg ihvertfald ikke dybt imponeret 😝
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Smoothie
Indlæg: 4
Tilmeldt: fre dec 18, 2020 10:25 am

Re: Er i tilfredse med 5G?

Indlæg af Smoothie »

BucadiusDK skrev: fre dec 18, 2020 10:38 am
Smoothie skrev: fre dec 18, 2020 10:29 am Jeg er selv lige skiftet fra IPhone xs til S20 FE og pr 28 december ryger jeg på yousee’s 5G net.
Har tidligere haft yousee og kæmpet med dårlig forbindelse så er meget spændt på hvordan deres 5G spiller.
Er selv på YouSee og med den 5G test jeg smed op her, der er jeg ihvertfald ikke dybt imponeret 😝
Da jeg havde yousee tidligere på året lå jeg flere gange helt nede på 1-3m/bit her lokalt, så kan kun blive bedre ;-)
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Er i tilfredse med 5G?

Indlæg af BucadiusDK »

Smoothie skrev: lør dec 19, 2020 7:07 am Da jeg havde yousee tidligere på året lå jeg flere gange helt nede på 1-3m/bit her lokalt, så kan kun blive bedre ;-)
Haha vel ikke på 5G nettet ? :P
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Dieseldk
Indlæg: 47
Tilmeldt: man okt 26, 2020 6:57 pm

Re: Er i tilfredse med 5G?

Indlæg af Dieseldk »

Billede

Er heller ikke imponeret over hastigheden endnu på 5g, 4g ser udtil at være ligeså godt.
Der en nu heller ikke sket meget med download hastighed fra iPhone x til 12 (test før wifi) men upload ser ud til at have fået et løft.
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Er i tilfredse med 5G?

Indlæg af BucadiusDK »

Dieseldk skrev: lør dec 19, 2020 1:04 pm Billede

Er heller ikke imponeret over hastigheden endnu på 5g, 4g ser udtil at være ligeså godt.
Der en nu heller ikke sket meget med download hastighed fra iPhone x til 12 (test før wifi) men upload ser ud til at have fået et løft.
Det er det samme jeg oplever her. At 4G og 5G nærmest ligner hinanden. Det er ikke imponerende. Så kan man jo lige så godt nøjes med 4G ;)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Dieseldk
Indlæg: 47
Tilmeldt: man okt 26, 2020 6:57 pm

Re: Er i tilfredse med 5G?

Indlæg af Dieseldk »

BucadiusDK skrev: lør dec 19, 2020 4:05 pm
Dieseldk skrev: lør dec 19, 2020 1:04 pm Billede

Er heller ikke imponeret over hastigheden endnu på 5g, 4g ser udtil at være ligeså godt.
Der en nu heller ikke sket meget med download hastighed fra iPhone x til 12 (test før wifi) men upload ser ud til at have fået et løft.
Det er det samme jeg oplever her. At 4G og 5G nærmest ligner hinanden. Det er ikke imponerende. Så kan man jo lige så godt nøjes med 4G ;)
Har testet et par gange mere og faktisk ramt hastigheder lige over 300 ned og næsten 100 op, hvis upload bliver rimelig stabil omkring den hastighed flytter det jo noget i forhold til 4g
Besvar