Foldbar iPhone er på tale

Her taler vi om, eller hjælper hinanden med; iPhones, iPads, Apple Watch, Apple TV,
Mac, tips, tricks og guides.
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Foldbar iPhone er på tale

Indlæg af BucadiusDK »

Det har været en kæmpe succes med foldbare mobiler igen i 2020. Vi har jo Samsung og Motorola der sidder stærkt på det marked med de nye foldbare modeller.

Nu lader det til Apple arbejder på samme koncept. Det har jo været på tale flere gange før som rygter. Og det er selvfølgelig stadig rygter. Denne gang er det Pocketnow der smider vand på rygtemøllen.

Apple skulle efter sigende arbejde på 2 foldbare iPhone. Den ene model skulle være en såkaldt klap model med hængsler. Og den anden en rigtig foldbar mobil som vi allerede kender godt til. Om der er hold i det må tiden vise os.

Syntes I der er brug for den slags mobiler, eller er det fint med de gode "gamle" modeller vi kender til allerede? :)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Dieseldk
Indlæg: 47
Tilmeldt: man okt 26, 2020 6:57 pm

Re: Foldbar iPhone er på tale

Indlæg af Dieseldk »

Det er fint når teknikken er klar til den rigtige pris.
Jeg er dog ikke så vild med ideen om at tilføje bevægelige dele, selv om klap telefoner holdte fint før i tiden tænker jeg bare at præcisionen i ledet skal være noget bedre når der er skærmen man folder.
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Foldbar iPhone er på tale

Indlæg af BucadiusDK »

Dieseldk skrev: man jan 04, 2021 10:37 pm Det er fint når teknikken er klar til den rigtige pris.
Jeg er dog ikke så vild med ideen om at tilføje bevægelige dele, selv om klap telefoner holdte fint før i tiden tænker jeg bare at præcisionen i ledet skal være noget bedre når der er skærmen man folder.
Det har du ret i. Jeg er også noget skeptisk over den slags mobiler. Skulle jeg en dag have sådan en, så bliver det ikke en af de første modeller ;)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
PMJ
Indlæg: 40
Tilmeldt: søn dec 13, 2020 12:11 pm

Re: Foldbar iPhone er på tale

Indlæg af PMJ »

Jeg har det fint med det. Jeg savner noget mekanik og design. Med iPhone blev alle telefoner til en bærbar skærm.
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Foldbar iPhone er på tale

Indlæg af BucadiusDK »

PMJ skrev: tirs jan 05, 2021 7:49 am Jeg har det fint med det. Jeg savner noget mekanik og design. Med iPhone blev alle telefoner til en bærbar skærm.
Ja sådan kan man også tænke på det. Alle mobiler er jo ens nu, og ja det er jo bare en bærbar skærm som du skriver ;)

Men ja, med de foldbare skærme, så er det jo stadig bare en bærbar skærm :)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
PMJ
Indlæg: 40
Tilmeldt: søn dec 13, 2020 12:11 pm

Re: Foldbar iPhone er på tale

Indlæg af PMJ »

BucadiusDK skrev: tirs jan 05, 2021 11:09 am
PMJ skrev: tirs jan 05, 2021 7:49 am Men ja, med de foldbare skærme, så er det jo stadig bare en bærbar skærm :)
Jo, men der er nødt til at inkludere mekanik. Kan også ønske noget design som Motarola Razr forsøger. Samsungs modeller er derimod røvsyge designmæssigt. Ville også gerne have nogle knapper og er meget ærgelig over at iPhone drøbte qwerty telefonerne. Desværre får vi næppe flere knapper på en telefon fra Apple eller mulighed for at konfigurere lydløs kontakten til rotation igen som de første iPad modeller (Har altid min på lydløs, så den er værdiløs for mig).
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Foldbar iPhone er på tale

Indlæg af BucadiusDK »

PMJ skrev: tirs jan 05, 2021 11:24 am Jo, men der er nødt til at inkludere mekanik. Kan også ønske noget design som Motarola Razr forsøger. Samsungs modeller er derimod røvsyge designmæssigt. Ville også gerne have nogle knapper og er meget ærgelig over at iPhone drøbte qwerty telefonerne. Desværre får vi næppe flere knapper på en telefon fra Apple eller mulighed for at konfigurere lydløs kontakten til rotation igen som de første iPad modeller (Har altid min på lydløs, så den er værdiløs for mig).
Ja Apple kører deres egne veje som altid. Men det har nu også været en succes til tider ;)

Motorola med deres nye version af Razr er den vej man burde gå hvis der skal ske noget nyt. Det er som vi så med den der Razr V3 et design der virkeligt træder ud af boksen. Hvis ikke den var så filens dyr, havde jeg godt kunne logges den vej :D
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Foldbar iPhone er på tale

Indlæg af BucadiusDK »

PMJ skrev: tirs jan 05, 2021 11:24 am Jo, men der er nødt til at inkludere mekanik. Kan også ønske noget design som Motarola Razr forsøger. Samsungs modeller er derimod røvsyge designmæssigt. Ville også gerne have nogle knapper og er meget ærgelig over at iPhone drøbte qwerty telefonerne. Desværre får vi næppe flere knapper på en telefon fra Apple eller mulighed for at konfigurere lydløs kontakten til rotation igen som de første iPad modeller (Har altid min på lydløs, så den er værdiløs for mig).
Ja Apple kører deres egne veje som altid. Men det har nu også været en succes til tider ;)

Motorola med deres nye version af Razr er den vej man burde gå hvis der skal ske noget nyt. Det er som vi så med den der Razr V3 et design der virkeligt træder ud af boksen. Hvis ikke den var så filens dyr, havde jeg godt kunne logges den vej :D
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Brugeravatar
JS87
Indlæg: 142
Tilmeldt: søn okt 25, 2020 5:31 am
Geografisk sted: København

Re: Foldbar iPhone er på tale

Indlæg af JS87 »

Jeg syntes klaptelefonerne ser spændene ud, og nyder altid lige at prøve når jeg kommer forbi en tele butik der har dem i udstillingen.

Det der er en deal breaker for mig er og bliver skærmen. Blød plastik hvor man med det mindste tryk med neglen kan se mærker, og tør ikke tænke på hvad der sker hvis man pudser den af for fedtfingrer. Som det er nu, så syntes jeg det hele virker for skrøbeligt. Den nye Razr er godt skruet sammen, det samme er Galaxy Z Flip - men man tør nærmest ikke rører ved skærmen, og så går ideen jo lidt af 😅

En anden ting jeg lagde mærke til med den første Razr (altså af de nye) var at den nærmest "knaste" lidt når man åbnede og lukket den. Det kan dog være rettet på den 5G versionen. Men stadigvæk ikke en lyd man ønsker at hører på en mobil til 10.000+

I gamle dage gav en klaptelefon god mening fordi telefoner skulle være så små som overhovedet muligt, og vel også for at man ikke lavede fejltryk i lommen på tastaturet hvis man havde glemt at slå tastatur låsen til. I dag er tiden jo en anden. Størrelsen er ikke så vigtig mere, og telefonens skærm laver sjældent fejltryk i lommen, ligesom af den selv låser efter kort tid. Den gang var en mobil jo for mange primært opkald og SMS, i dag laver man jo ALT og har ALT på telefonen - for nyligt kom kørerkort appen. Med det mener jeg også, at man har fat i telefonen rigtig mange gange på en dag, hvorfor jeg tror at når euforien over den bøjelige skærm, og nostalgien har lagt sig så bliver det mere bare en forhindring i hverdagen hele tiden at skulle åbne og lukke sin telefon.

Apple kan muligvis have gennemtænkt det, så er spændt på at se hvad de kommer med 😊
Besvar