Trådløs opladning på MacBook

Her taler vi om, eller hjælper hinanden med; iPhones, iPads, Apple Watch, Apple TV,
Mac, tips, tricks og guides.
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Trådløs opladning på MacBook

Indlæg af BucadiusDK »

Kunne det ikke være fedt hvis du kunne oplade din iPhone og Apple watch trådløst mens du sidder ved din MacBook? Dette er måske en mulighed i nærmere fremtid.

Et nyt patent hos Patenty Apple er dukket op. Og man må sige det ser lovende ud:

Billede
Billede

Som man kan se, så vil der være 2 trådløse områder hvor der kan oplades. Dette er kun et patent, men var det virkelighed kunne det da være fedt :)

Hvad syntes I om den ide?
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Dieseldk
Indlæg: 47
Tilmeldt: man okt 26, 2020 6:57 pm

Re: Trådløs opladning på MacBook

Indlæg af Dieseldk »

Det er selvfølgeligt smart nok at kunne tage lidt strøm fra MacBook’en hvis man er ved at løbe tør, og hvis de arbejde frem mod en iPhone uden stik kan det jo være en nødvendig løsning man kan jo ikke bare have et kabel med så :D
Men det ser ikke særligt praktisk ud hvis man også vil arbejde på macbooken mens man lader sin telefon op :roll: ellers skal man da bruge et andet tastatur.
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Trådløs opladning på MacBook

Indlæg af BucadiusDK »

Dieseldk skrev: lør jan 09, 2021 11:32 am Det er selvfølgeligt smart nok at kunne tage lidt strøm fra MacBook’en hvis man er ved at løbe tør, og hvis de arbejde frem mod en iPhone uden stik kan det jo være en nødvendig løsning man kan jo ikke bare have et kabel med så :D
Men det ser ikke særligt praktisk ud hvis man også vil arbejde på macbooken mens man lader sin telefon op :roll: ellers skal man da bruge et andet tastatur.
Du har så evigt ret i at det ikke er så praktisk ved arbejde med Macbookén.

Man skal så også huske at der er langt fra patent til realitet :) Jeg kan godt have min usikkerhed på om det overhoved kommer til at ske på noget tidspunkt.

Kan godt se ideen i det, men om det holder i praksis er så en anden sag ;)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Dieseldk
Indlæg: 47
Tilmeldt: man okt 26, 2020 6:57 pm

Re: Trådløs opladning på MacBook

Indlæg af Dieseldk »

Men magsafe kan de selvfølgeligt flytte det til bagesiden af skærmen så er den da ikke i vejen, men er nok heller ikke optimalt.
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Trådløs opladning på MacBook

Indlæg af BucadiusDK »

Dieseldk skrev: søn jan 10, 2021 8:54 pm Men magsafe kan de selvfølgeligt flytte det til bagesiden af skærmen så er den da ikke i vejen, men er nok heller ikke optimalt.
Hehe nej desværre ikke. Men nu må vi se hvad det ender ud med, hvis det overhovedet kommer ;)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Besvar