Sikkerhedskopiering og pladsmangel.

Her taler vi om, eller hjælper hinanden med; iPhones, iPads, Apple Watch, Apple TV,
Mac, tips, tricks og guides.
Maxeline
Indlæg: 107
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 5:14 pm

Sikkerhedskopiering og pladsmangel.

Indlæg af Maxeline »

Min iPhone er på 64 gb og jeg har tilkøbt 50 gb på ICloud som jeg giver 7 kr for om måneden. Det er fint nok og har fungeret i flere år.
Nu og længe har det knebet med pladsen og jeg får hele tiden besked på at der ikke kan sikkerhedskopiers pga af plads mangel.
Hvordan gør i ?
Tilkøber på iCloud eller hvá ?
Jeg har en Mac book som jeg vel kunne starte op og gøre det gennem der ?
PMJ
Indlæg: 40
Tilmeldt: søn dec 13, 2020 12:11 pm

Re: Sikkerhedskopiering og pladsmangel.

Indlæg af PMJ »

Først og fremmest find ud af hvad der fylder. Slet det der kan slettes. Hvis ikke det er nok, så køb mere iCloud plads. Alt sammen kan du gøre direkte fra telefonen
indstillinger->Apple-id, iCloud, medier og køb->icloud->administrer lagringsplads.
Maxeline
Indlæg: 107
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 5:14 pm

Re: Sikkerhedskopiering og pladsmangel.

Indlæg af Maxeline »

PMJ skrev: lør jan 30, 2021 5:00 pm Først og fremmest find ud af hvad der fylder. Slet det der kan slettes. Hvis ikke det er nok, så køb mere iCloud plads. Alt sammen kan du gøre direkte fra telefonen
indstillinger->Apple-id, iCloud, medier og køb->icloud->administrer lagringsplads.
Okay og Tak for dit svar .........det er billeder der fylder mest kan jeg se og jeg er ved at slette men der skal godtnok slettes mange.
Ellers må jeg jo købe mere plads.💰
Banzon
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons aug 10, 2022 4:53 pm

Re: Sikkerhedskopiering og pladsmangel.

Indlæg af Banzon »

Nu er det jo efterhånden et gammelt indlæg, men tænkte andre måske kunne bruge et forslag hvis de læser det :D

Som du skriver er det mange billeder man skal igang med at slette, løsningen for mig var at bruge Google Foto.
Der kan du oprette dig og få alle dine billeder op ganske gratis, sætter du telefonen op (det går helt af sig selv når du logger på første gang) synkronisere den efterfølgende alle dine billeder automatisk, så de altid og for evigt ligger der.
Altså alle billeder gratis !

Når man har gjort det og tjekket at det virker, så sletter man bare alle sine billeder på telefonen, og vupti så fylder det ikke mere end måske 2Gb at lave en sikkerhedskopi 😀

Selv har jeg kun beskeder-mails-kontakter på foruden telefonens egen, men andre vil måske også have noter eller ? på, men så snart billeder og video er et andet sted behøver man ikke meget plads på iCloud mere, og så er det gratis (fik jeg sagt det 🤣)

Banzon
Maxeline
Indlæg: 107
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 5:14 pm

Re: Sikkerhedskopiering og pladsmangel.

Indlæg af Maxeline »

Banzon skrev: ons aug 10, 2022 5:25 pm Nu er det jo efterhånden et gammelt indlæg, men tænkte andre måske kunne bruge et forslag hvis de læser det :D

Som du skriver er det mange billeder man skal igang med at slette, løsningen for mig var at bruge Google Foto.
Der kan du oprette dig og få alle dine billeder op ganske gratis, sætter du telefonen op (det går helt af sig selv når du logger på første gang) synkronisere den efterfølgende alle dine billeder automatisk, så de altid og for evigt ligger der.
Altså alle billeder gratis !

Når man har gjort det og tjekket at det virker, så sletter man bare alle sine billeder på telefonen, og vupti så fylder det ikke mere end måske 2Gb at lave en sikkerhedskopi 😀

Selv har jeg kun beskeder-mails-kontakter på foruden telefonens egen, men andre vil måske også have noter eller ? på, men så snart billeder og video er et andet sted behøver man ikke meget plads på iCloud mere, og så er det gratis (fik jeg sagt det 🤣)

Banzon
Smart og enda rigtig smart. Det må jeg kigge på.
Jeg var jo nød til at købe mere plads på iCloud og måske det er 200 GB …….prisen er ihverfald 25 kr. 😅
Maxeline
Indlæg: 107
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 5:14 pm

Re: Sikkerhedskopiering og pladsmangel.

Indlæg af Maxeline »

Banzon skrev: ons aug 10, 2022 5:25 pm Nu er det jo efterhånden et gammelt indlæg, men tænkte andre måske kunne bruge et forslag hvis de læser det :D

Som du skriver er det mange billeder man skal igang med at slette, løsningen for mig var at bruge Google Foto.
Der kan du oprette dig og få alle dine billeder op ganske gratis, sætter du telefonen op (det går helt af sig selv når du logger på første gang) synkronisere den efterfølgende alle dine billeder automatisk, så de altid og for evigt ligger der.
Altså alle billeder gratis !

Når man har gjort det og tjekket at det virker, så sletter man bare alle sine billeder på telefonen, og vupti så fylder det ikke mere end måske 2Gb at lave en sikkerhedskopi 😀

Selv har jeg kun beskeder-mails-kontakter på foruden telefonens egen, men andre vil måske også have noter eller ? på, men så snart billeder og video er et andet sted behøver man ikke meget plads på iCloud mere, og så er det gratis (fik jeg sagt det 🤣)

Banzon
Ups - måske jeg har mange billede tog andet men da jeg startede Google billeder ………så kom der hurtigt besked om at jeg havde brugt tæt på mine 15 GB og min mail ikke ville kune hente og sende.
Jeg har nu stoppet kopiering af billeder og slettet en masse billeder osv.
Kan jeg gå tilbage og få alle billeder væk fra google billeder ?
albert121
Indlæg: 1
Tilmeldt: lør dec 24, 2022 3:15 pm

Re: Sikkerhedskopiering og pladsmangel.

Indlæg af albert121 »

Maxeline skrev: lør jan 30, 2021 9:54 am Min iPhone er på 64 gb og jeg har tilkøbt 50 gb på ICloud som jeg giver 7 kr for om måneden. Det er fint nok og har fungeret i flere år.
Nu og længe har det knebet med pladsen og jeg får hele tiden besked på at der ikke kan sikkerhedskopiers pga af plads mangel.
Hvordan gør i ?
Tilkøber på iCloud eller hvá ? GBwhatsapp
Jeg har en Mac book som jeg vel kunne starte op og gøre det gennem der ?
thank you for a Detail about IPhone Storage
johibh
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons maj 17, 2023 9:19 am

Re: Sikkerhedskopiering og pladsmangel.

Indlæg af johibh »

albert121 skrev: lør dec 24, 2022 3:17 pm
Maxeline skrev: lør jan 30, 2021 9:54 am Min iPhone er på 64 gb og jeg har tilkøbt 50 gb på ICloud som jeg giver 7 kr for om måneden. Det er fint nok og har fungeret i flere år.
Nu og længe har det knebet med pladsen og jeg får hele tiden besked på at der ikke kan sikkerhedskopiers pga af plads mangel.
Hvordan gør i ?
Tilkøber på iCloud eller hvá ? GBwhatsapp
Jeg har en Mac book som jeg vel kunne starte op og gøre det gennem der ?
thank you for a Detail about IPhone Storage
iPhones kommer i forskellige lagerkonfigurationer, typisk fra 16 GB til 512 GB eller mere, afhængigt af model og variant. Lagerkapaciteten påvirker prisen på iPhone, hvor modeller med højere kapacitet generelt er dyrere.
firehurtnova
Indlæg: 1
Tilmeldt: fre sep 15, 2023 2:24 pm

Re: Sikkerhedskopiering og pladsmangel.

Indlæg af firehurtnova »

You have a Mac it is good you can boot up your backups there for now. But I would suggest you to shift on the latest iPhone now, where you should go with some good storage.
Youtube Vanced
Ericksen84
Indlæg: 11
Tilmeldt: man jul 03, 2023 8:54 am

Re: Sikkerhedskopiering og pladsmangel.

Indlæg af Ericksen84 »

At have plads nok er afgørende for en velfungerende enhed. At købe ekstra plads på iCloud er en klog beslutning, men det er også vigtigt at administrere og optimere den eksisterende plads og bør overveje at bruge penge i lang tid.
Besvar