Gendannelses problemer, hjælp søges!

Her taler vi om, eller hjælper hinanden med; iPhones, iPads, Apple Watch, Apple TV,
Mac, tips, tricks og guides.
Rolfdk
Indlæg: 1
Tilmeldt: man aug 30, 2021 3:18 pm

Gendannelses problemer, hjælp søges!

Indlæg af Rolfdk »

Jeg skriver på baggrund af en grædefærdig kæreste, som er løbet ind et større problem som hun ikke kan magte. Jeg søger derfor rådgivning i håb om at det kan løse situationen.

Lang historie kort:
IPhone X skal gives videre til hendes lille bror, så hun ville overføre sine billeder fra hardwaren fra telefonen til hendes computer.
Under dette, kommer der en "Pop up", som hun hovedløst kommer til at trykke ja til. Der stod om hun ville gendanne mobilen, og den genstartede.
Nu er den den tidligere ejers Apple ID, personen er ikke til at komme i kontakt med - ID - eljabbouri@live.dk.
Vi har haft kontakt til Apple kundeservice, og de kan ikke hjælpe på situationen.

Hvad kan vi gøre? Jeg ved det lyder som noget en tyv også ville spørge om, men er ligesom den situation vi er i nu..

Mvh Rolf D. Kristensen
PMJ
Indlæg: 40
Tilmeldt: søn dec 13, 2020 12:11 pm

Re: Gendannelses problemer, hjælp søges!

Indlæg af PMJ »

Det er ikke helt klart om det lykkedes hende at redde billederne, men ellers er chancen at de er ligger på icloud, google photos eller en anden cloud-løsning hun måtte have benyttet.

Hvis jeg forstår korrekt, så er telefonen købt brugt. Det undre mig at problemet ikke allerede blev opdaget på det tidspunkt. Men jeg er bange for at der ikke er andre muligheder end at få fat på den tidligere ejer og bede ham afmelde telefonen fra hans konto. Når jeg søger på den e-mail er der nogle facebook hits på google, men facebook virker ikke for mig p.t. når jeg klikker.
https://support.apple.com/da-dk/HT201351
Edit: åbentbart et sikkerhedsproblem, ved klik fra google. Inde på facebook kan jeg godt søge og vælge personer. Men jeg kan ikke se deres e-mail adresse, men hvis I kender vedkommendes udseende eller navn, kan i måske sortere ham ud fra resultaterne.

Eneste mulighed at få overbevist Apple om at i retmæssige ejere, hvis I har dokumentationen i orden (kvittering). Men har ingen erfaring eller kender nogen få hjælp ad den vej.
Senest rettet af PMJ tirs aug 31, 2021 3:27 pm, rettet i alt 1 gang.
PMJ
Indlæg: 40
Tilmeldt: søn dec 13, 2020 12:11 pm

Re: Gendannelses problemer, hjælp søges!

Indlæg af PMJ »

Prøv at sende en imessage besked til eljabbouri@live.dk, fra en anden Apple enhed. Det er nok bedste chance for at få kontakt med ham, gætter jeg på.

Edit: ok, måske ikke. Prøvede kopiere den ind i besked appen og den forblev grøn. Ville forvente den blev blå, hvis den var registeret i imessage. Men kan være tjekket først sker, når man trykker send. Det skader ikke at prøve..
Besvar