iPhone SE 3gen

Her taler vi om, eller hjælper hinanden med; iPhones, iPads, Apple Watch, Apple TV,
Mac, tips, tricks og guides.
Brugeravatar
Renefrh
Indlæg: 133
Tilmeldt: søn nov 01, 2020 9:10 am
Geografisk sted: Gærum

iPhone SE 3gen

Indlæg af Renefrh »

Så blev det officielt meldt ud fra apple, at der nu kommer en iPhone SE 3 generation

I bund og grund er det en forbedret 2gen, som nu tilbyder bedre processor samt 5G

Så er man på jagt efter en lommevenlig iPhone med 5G og hjemknap så er den måske en overvejelse værd

Den kommer til salg her om få dage, og startprisen er officielt 3999,- :o

At kalde 3999 kr for billig og lavpris er efter min personlige mening at stramme den, jeg er med på det er den billigste iPhone man kan vælge, men der findes gode alternativer til langt under den pris 8-)

Links til yderligere om nyheden

https://global.techradar.com/da-dk/news ... lig-iphone

https://meremobil.dk/2022/03/ny-iphone-se-2022-apple/
Samsung galaxy a12 black @ Eesy
Maxeline
Indlæg: 107
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 5:14 pm

Re: iPhone SE 3gen

Indlæg af Maxeline »

Renefrh skrev: ons mar 09, 2022 7:23 am Så blev det officielt meldt ud fra apple, at der nu kommer en iPhone SE 3 generation

I bund og grund er det en forbedret 2gen, som nu tilbyder bedre processor samt 5G

Så er man på jagt efter en lommevenlig iPhone med 5G og hjemknap så er den måske en overvejelse værd

Den kommer til salg her om få dage, og startprisen er officielt 3999,- :o

At kalde 3999 kr for billig og lavpris er efter min personlige mening at stramme den, jeg er med på det er den billigste iPhone man kan vælge, men der findes gode alternativer til langt under den pris 8-)

Links til yderligere om nyheden

https://global.techradar.com/da-dk/news ... lig-iphone

https://meremobil.dk/2022/03/ny-iphone-se-2022-apple/
Jeg så den hos Elgiganten i går og tænkte netop på om ikke det var en nye udgave af min egen …….den må være 2gen da den er fra december 20.
Jeg kunne godt finde på at hoppe på den men måske den bliver lidt billigere hen af vejen.
Brugeravatar
Renefrh
Indlæg: 133
Tilmeldt: søn nov 01, 2020 9:10 am
Geografisk sted: Gærum

Re: iPhone SE 3gen

Indlæg af Renefrh »

Maxeline skrev: tors mar 31, 2022 10:12 am Jeg så den hos Elgiganten i går og tænkte netop på om ikke det var en nye udgave af min egen …….den må være 2gen da den er fra december 20.
Jeg kunne godt finde på at hoppe på den men måske den bliver lidt billigere hen af vejen.
I bund og grund er den ny SE jo en iPhone 13 i det gamle iPhone 7 design

Så du får jo 5g samt en hurtigere processor, desværre følger batteri, kamera og skærmstørrelsen ikke med. Der får man noget ret gammel teknik for en ret høj pris :shock:

Tror personligt, at hvis jeg skulle have en lille iPhone så gav jeg det sidste for en 12 mini eller 13 mini 8-)

lidt mere læsning om den nye 3gen

https://www.altomdata.dk/apple-iphone-s ... flot-pris/
Samsung galaxy a12 black @ Eesy
Maxeline
Indlæg: 107
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 5:14 pm

Re: iPhone SE 3gen

Indlæg af Maxeline »

Renefrh skrev: lør apr 02, 2022 9:06 am
Maxeline skrev: tors mar 31, 2022 10:12 am Jeg så den hos Elgiganten i går og tænkte netop på om ikke det var en nye udgave af min egen …….den må være 2gen da den er fra december 20.
Jeg kunne godt finde på at hoppe på den men måske den bliver lidt billigere hen af vejen.
I bund og grund er den ny SE jo en iPhone 13 i det gamle iPhone 7 design

Så du får jo 5g samt en hurtigere processor, desværre følger batteri, kamera og skærmstørrelsen ikke med. Der får man noget ret gammel teknik for en ret høj pris :shock:

Tror personligt, at hvis jeg skulle have en lille iPhone så gav jeg det sidste for en 12 mini eller 13 mini 8-)

lidt mere læsning om den nye 3gen

https://www.altomdata.dk/apple-iphone-s ... flot-pris/
Tak for linket !
Jeg elsker den Tilbage Knap og størrelsen er perfekt for mig.
Jeg har har haft en af dem du nævner men kunne ikke undvære den knap der. 🙈
Kameraet er jeg tilfreds med den jeg har nu og det må være 2.gen og så lige batteriet ……..det er sjældent som man(jeg) regner med og går så også.
Brugeravatar
Renefrh
Indlæg: 133
Tilmeldt: søn nov 01, 2020 9:10 am
Geografisk sted: Gærum

Re: iPhone SE 3gen

Indlæg af Renefrh »

Maxeline skrev: lør apr 02, 2022 4:46 pm Tak for linket !
Jeg elsker den Tilbage Knap og størrelsen er perfekt for mig.
Jeg har har haft en af dem du nævner men kunne ikke undvære den knap der. 🙈
Kameraet er jeg tilfreds med den jeg har nu og det må være 2.gen og så lige batteriet ……..det er sjældent som man(jeg) regner med og går så også.
Jeg er helt sikker på mange stadig foretrækker den gamle størrelse på iPhone 7, men det må være fordi de ikke har set hvor meget mindre end 12/13 mini model reelt er :P

Man kan selvfølgelig sige man så skal undvære sin hjemknap, men det mener jeg må være en vanesag, og de fleste kan nok efter få ugers brug dårligt huske der var en hjemknap på deres mobil :lol:

Jeg er med på man i en iPhone SE 2022 får en god processor, men alt andet mener jeg er langt dårligere end android mobiler til selv den halve pris. Men er man til iPhone og ikke kan undvære hjemknappen så er det måske værd og kigge på modellen

Jeg kan ikke sige iPhone gør noget forkert, men for mit vedkommende mener jeg bare prisen er alt alt for høj i forhold til konkurrenterne med android 8-)
Samsung galaxy a12 black @ Eesy
Maxeline
Indlæg: 107
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 5:14 pm

Re: iPhone SE 3gen

Indlæg af Maxeline »

Renefrh skrev: man apr 04, 2022 4:42 pm
Maxeline skrev: lør apr 02, 2022 4:46 pm Tak for linket !
Jeg elsker den Tilbage Knap og størrelsen er perfekt for mig.
Jeg har har haft en af dem du nævner men kunne ikke undvære den knap der. 🙈
Kameraet er jeg tilfreds med den jeg har nu og det må være 2.gen og så lige batteriet ……..det er sjældent som man(jeg) regner med og går så også.
Jeg er helt sikker på mange stadig foretrækker den gamle størrelse på iPhone 7, men det må være fordi de ikke har set hvor meget mindre end 12/13 mini model reelt er :P

Man kan selvfølgelig sige man så skal undvære sin hjemknap, men det mener jeg må være en vanesag, og de fleste kan nok efter få ugers brug dårligt huske der var en hjemknap på deres mobil :lol:

Jeg er med på man i en iPhone SE 2022 får en god processor, men alt andet mener jeg er langt dårligere end android mobiler til selv den halve pris. Men er man til iPhone og ikke kan undvære hjemknappen så er det måske værd og kigge på modellen

Jeg kan ikke sige iPhone gør noget forkert, men for mit vedkommende mener jeg bare prisen er alt alt for høj i forhold til konkurrenterne med android 8-)

Jeg har så gjort forsøget uden den tilbageknap men det gik slet ikke eller måske min tålmodig var for lille. Så det der ansigt genkendelse ……det var i den periode vi brugte masker alle steder - så der var flere grunde til at jeg droppede den. Jeg mener det var 12’eren men er ikke sikker. 🙈
Jeg har så også haft flere Samsung men hver gang vendt tilbage til iPhone og sikkert pga af Mac book - iPhone …..
Du har dog ret i prisen og med denne SE 2.gen var der sådan set intet med i æsken ( vist ledning ) og det er vel det sammen med 3eren ?
Brugeravatar
Renefrh
Indlæg: 133
Tilmeldt: søn nov 01, 2020 9:10 am
Geografisk sted: Gærum

Re: iPhone SE 3gen

Indlæg af Renefrh »

Jeg er helt med på ansigtsgenkendelse kan være problematisk når der bæres mundbind, det gælder dog så vidt jeg ved de fleste producenter :D

Generelt så tilbyder iPhone kun fingeraftryk på modeller med hjemknap, mens android producenterne eksempelvis har det siddende på bagsiden af telefonen i et logo eller på powerknappen. Det fungerer i de fleste tilfælde ret godt, og klart bedre end at skulle ned på hjemknappen med fingeren 8-)

Generelt er apple begyndt at sende mindre og mindre med i pakken når man køber en mobil, så det skal nok passe du kun får et laderkabel med til en ny iPhone SE 3gen.
De mener åbenbart at langt de fleste alligevel køber en trådløs lader efter købet af en nyere iPhone :o

Jeg er med på at hvis man har alt andet fra apple så giver en iPhone ganske god mening, og der er jo tit et samspil mellem mange af ens enheder.
Personligt synes jeg deres forældrestyring også halter meget, jeg kan kun sætte godkendelse på også udføre en godkendelse på datterens iPhone hvis jeg selv har en iPhone eller iPad, det kan ikke gøres online.
På android får man en mulighed der hedder spørg dine forældre ansigt til ansigt i stedet og kan derfor godkende 8-)

Jeg forstår godt iPhones er populære, og jeg har da selv haft flere og været godt tilfreds, men prisen på produkterne irriterer mig virkelig meget, især fordi jeg ikke synes der er værdi for pengene :(
Samsung galaxy a12 black @ Eesy
Maxeline
Indlæg: 107
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 5:14 pm

Re: iPhone SE 3gen

Indlæg af Maxeline »

Renefrh skrev: fre apr 08, 2022 4:14 pm Jeg er helt med på ansigtsgenkendelse kan være problematisk når der bæres mundbind, det gælder dog så vidt jeg ved de fleste producenter :D

Generelt så tilbyder iPhone kun fingeraftryk på modeller med hjemknap, mens android producenterne eksempelvis har det siddende på bagsiden af telefonen i et logo eller på powerknappen. Det fungerer i de fleste tilfælde ret godt, og klart bedre end at skulle ned på hjemknappen med fingeren 8-)

Generelt er apple begyndt at sende mindre og mindre med i pakken når man køber en mobil, så det skal nok passe du kun får et laderkabel med til en ny iPhone SE 3gen.
De mener åbenbart at langt de fleste alligevel køber en trådløs lader efter købet af en nyere iPhone :o

Jeg er med på at hvis man har alt andet fra apple så giver en iPhone ganske god mening, og der er jo tit et samspil mellem mange af ens enheder.
Personligt synes jeg deres forældrestyring også halter meget, jeg kan kun sætte godkendelse på også udføre en godkendelse på datterens iPhone hvis jeg selv har en iPhone eller iPad, det kan ikke gøres online.
På android får man en mulighed der hedder spørg dine forældre ansigt til ansigt i stedet og kan derfor godkende 8-)

Jeg forstår godt iPhones er populære, og jeg har da selv haft flere og været godt tilfreds, men prisen på produkterne irriterer mig virkelig meget, især fordi jeg ikke synes der er værdi for pengene :(
Nemlig og en lidt tom følelse når der åbnes en iPhone og der kun er en ledning med……..men prisen ville bare være højere hvis der skulle følge mere med, tænker jeg.
Endnu bruger jeg min 2. gen og det er okay.
Når jeg til tænker tilbage så er det masser penge jeg har brugt på iPhone/ mobiler førhen; da det sidste nye lige skulle prøves. ☺️ Da er jeg blevet mere nøjsom og kan sagten nøjes med denne her.
Besvar