SMS på iphone

Her taler vi om, eller hjælper hinanden med; iPhones, iPads, Apple Watch, Apple TV,
Mac, tips, tricks og guides.
hpf
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs mar 29, 2022 3:33 pm

SMS på iphone

Indlæg af hpf »

Når jeg vil skrive en sms besked på iphone skriver jeg navnet i "Til" og der fremkommer så en emailadr for kontaktpersonen, for andre kontakt personer kommer telefonnummer frem.
Spørgsmålet er: kan man få iphone til altid at vise telefonnummer ved indtastning af navn i "Til" ?
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: SMS på iphone

Indlæg af BucadiusDK »

hpf skrev: tirs mar 29, 2022 3:35 pm Når jeg vil skrive en sms besked på iphone skriver jeg navnet i "Til" og der fremkommer så en emailadr for kontaktpersonen, for andre kontakt personer kommer telefonnummer frem.
Spørgsmålet er: kan man få iphone til altid at vise telefonnummer ved indtastning af navn i "Til" ?
Ikke noget jeg har oplevet før, men kan det være muligt at du ikke har deres nummer i kontakter, eller deres nummer og email er skrevet anderledes i kontakt info i forhold til de andre siden det er andre ? :)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
hpf
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs mar 29, 2022 3:33 pm

Re: SMS på iphone

Indlæg af hpf »

Nej, der er både tlf nr og mail, i de respektive felter.
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: SMS på iphone

Indlæg af BucadiusDK »

Nu når jeg tænker mig om, så tror jeg godt jeg ved hvad problemet er.

Hvis de eksempelvis også har iPhone, så kan fejlen være på deres side. For man kan vælge om man skal sende iMessages via email eller fra ens mobil nummer.

Det skal de vælge inde i indstillinger - send og modtag og der inde kan du vælge om samtalerne skal startes fra din email eller mobil nummer :)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
hpf
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs mar 29, 2022 3:33 pm

Re: SMS på iphone

Indlæg af hpf »

Kan det passe at der hvor problemet dukker op er en person der har ipad(blå email) og android telefon(grønt nummer) og hvor iphone prioriterer email når jeg vil skriver sms?
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: SMS på iphone

Indlæg af BucadiusDK »

hpf skrev: ons mar 30, 2022 6:15 pm Kan det passe at der hvor problemet dukker op er en person der har ipad(blå email) og android telefon(grønt nummer) og hvor iphone prioriterer email når jeg vil skriver sms?
Det lyder meget reelt ja. Jeg tror den prioritere iMessage beskeder (ipad med email) frem for sms desværre. Jeg ved ikke om den kan laves om på en måde, så det løser sig den vej :)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Besvar