Skal I, eller har i fået iPhone 12?

Her taler vi om, eller hjælper hinanden med; iPhones, iPads, Apple Watch, Apple TV,
Mac, tips, tricks og guides.
Brugeravatar
Renefrh
Indlæg: 133
Tilmeldt: søn nov 01, 2020 9:10 am
Geografisk sted: Gærum

Re: Skal I, eller har i fået iPhone 12?

Indlæg af Renefrh »

BucadiusDK skrev: Hehe ja det er også deres mindste iPhone i nyere tid :)Så håber vi ikke den bliver for lille :P
Hun er meget imod størrelsen på de nye modeller, det vigtigste for hende er den kan være i en lomme

Også skal telefonen bare fungere uden bøvl, og uden jeg skal assistere hende i hverdagen

Og der må man sige denne iPhone rammer ret spot on
Dieseldk skrev: Hvis man kommer fra en 7’er går det nok skærmen er jo noget større, faktisk er den jo kun 0,1” mindre end den var på plus modellerne af 6-8.
Skærmen er i alt fald større end 7’eren

Det er længe siden jeg har haft en 7 plus i hånden, men den virkede i alt fald dengang på mig meget klodset

Der er selvfølglig på 12 mini noget i top og bund der fylder, men det betyder for hende mindre end størrelsen og vægten


Sent from my iPhone using Tapatalk
Samsung galaxy a12 black @ Eesy
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Skal I, eller har i fået iPhone 12?

Indlæg af BucadiusDK »

Renefrh skrev: tors feb 04, 2021 5:28 am
BucadiusDK skrev: Hehe ja det er også deres mindste iPhone i nyere tid :)Så håber vi ikke den bliver for lille :P
Hun er meget imod størrelsen på de nye modeller, det vigtigste for hende er den kan være i en lomme

Også skal telefonen bare fungere uden bøvl, og uden jeg skal assistere hende i hverdagen

Og der må man sige denne iPhone rammer ret spot on

Det er jo perfekt :D
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Dieseldk
Indlæg: 47
Tilmeldt: man okt 26, 2020 6:57 pm

Re: Skal I, eller har i fået iPhone 12?

Indlæg af Dieseldk »

PMJ skrev: ons feb 03, 2021 10:30 pm
Dieseldk skrev: ons feb 03, 2021 8:42 pm Hvis man kommer fra en 7’er går det nok skærmen er jo noget større, faktisk er den jo kun 0,1” mindre end den var på plus modellerne af 6-8.
Det er ikke helt rigtigt pga af andet format. 12 mini har et skærmareal på 71,9cm2 vs 83,4cm2 på plus modellerne. Til sammenligning har 4,7" iphones 60,9cm2 skærmareal. Selv om mini altså har mere skærm areal end 4,7" modellerne, så er der også mere spild i top og bund (notch og gesture område),
Det er jo faktisk helt rigtigt at den er 5,4” og plus modellerne var 5,5” ;)
Det er rigtigt at der er større forskel hvis man kigger på skærmareal pga. formatet, men effekten af det vil også blive mindre efterhånden som apps bliver optimeret til det format der er jo kun SE tilbage i det gamle.
Der er stadigvæk 18% mere skærmareal end på en 7’er så hvis den var fin bør der ikke blive problemer med det.
PMJ
Indlæg: 40
Tilmeldt: søn dec 13, 2020 12:11 pm

Re: Skal I, eller har i fået iPhone 12?

Indlæg af PMJ »

Dieseldk skrev: fre feb 05, 2021 5:38 pm
PMJ skrev: ons feb 03, 2021 10:30 pm
Dieseldk skrev: ons feb 03, 2021 8:42 pm Hvis man kommer fra en 7’er går det nok skærmen er jo noget større, faktisk er den jo kun 0,1” mindre end den var på plus modellerne af 6-8.
Det er ikke helt rigtigt pga af andet format. 12 mini har et skærmareal på 71,9cm2 vs 83,4cm2 på plus modellerne. Til sammenligning har 4,7" iphones 60,9cm2 skærmareal. Selv om mini altså har mere skærm areal end 4,7" modellerne, så er der også mere spild i top og bund (notch og gesture område),
Det er jo faktisk helt rigtigt at den er 5,4” og plus modellerne var 5,5” ;)
Det er rigtigt at der er større forskel hvis man kigger på skærmareal pga. formatet, men effekten af det vil også blive mindre efterhånden som apps bliver optimeret til det format der er jo kun SE tilbage i det gamle.
Der er stadigvæk 18% mere skærmareal end på en 7’er så hvis den var fin bør der ikke blive problemer med det.
hmmm, er ikke med på hvad du mener. Mini har samme punkt-opløsning som 11 pro og er faktisk den bedst understøttede på det område. Men det er ikke det jeg snakker om. Jeg snakker om højde/bredde forhold. Diameter angivelsen er meningsløs til sammenligning på tværs af forskellige højde/bredde forhold. F.eks. er jeg skuffet over min 6,1" iphone skærmstørrelse og burde have ventet på 12 Max. Men var overbevist om 6,1 var det rigtige valg, fordi jeg har har en Mi Mix 2 5,99" som jeg syntes har den optimale størrelse (men den understøtter desværre ikke apple watch). Skærmen er breddere og har et større areal trods den lavere diameter.

Faktisk mener jeg det burde dø og erstattes af areal, hvis kun et tal oplyses. (Det er et levn fra billedrørs fjernsyn alle i 4:3 format og så i tommer!?).
Dieseldk
Indlæg: 47
Tilmeldt: man okt 26, 2020 6:57 pm

Re: Skal I, eller har i fået iPhone 12?

Indlæg af Dieseldk »

PMJ skrev: søn feb 07, 2021 12:19 pm
Dieseldk skrev: fre feb 05, 2021 5:38 pm
PMJ skrev: ons feb 03, 2021 10:30 pm
Det er ikke helt rigtigt pga af andet format. 12 mini har et skærmareal på 71,9cm2 vs 83,4cm2 på plus modellerne. Til sammenligning har 4,7" iphones 60,9cm2 skærmareal. Selv om mini altså har mere skærm areal end 4,7" modellerne, så er der også mere spild i top og bund (notch og gesture område),
Det er jo faktisk helt rigtigt at den er 5,4” og plus modellerne var 5,5” ;)
Det er rigtigt at der er større forskel hvis man kigger på skærmareal pga. formatet, men effekten af det vil også blive mindre efterhånden som apps bliver optimeret til det format der er jo kun SE tilbage i det gamle.
Der er stadigvæk 18% mere skærmareal end på en 7’er så hvis den var fin bør der ikke blive problemer med det.
hmmm, er ikke med på hvad du mener. Mini har samme punkt-opløsning som 11 pro og er faktisk den bedst understøttede på det område. Men det er ikke det jeg snakker om. Jeg snakker om højde/bredde forhold. Diameter angivelsen er meningsløs til sammenligning på tværs af forskellige højde/bredde forhold. F.eks. er jeg skuffet over min 6,1" iphone skærmstørrelse og burde have ventet på 12 Max. Men var overbevist om 6,1 var det rigtige valg, fordi jeg har har en Mi Mix 2 5,99" som jeg syntes har den optimale størrelse (men den understøtter desværre ikke apple watch). Skærmen er breddere og har et større areal trods den lavere diameter.

Faktisk mener jeg det burde dø og erstattes af areal, hvis kun et tal oplyses. (Det er et levn fra billedrørs fjernsyn alle i 4:3 format og så i tommer!?).
Det er diagonalt man måler skærm størrelse ikke diameter det er jo en firkant ikke en cirkel.
Format betyder jo noget for hvor meget og hvordan indhold kan vises på skærmen.
Hvis vi bruger de gamle tv som udgangs punkt, ja så havde et 32” 4:3 større areal end et 32” 16:9 har men hvis du viser 16:9 indholdet på en 4:3 skærm får du de sorte bjælker i toppen og bunden og arealet af billedet bliver alligevel minder end på 16:9 tv’et. Eller du klipper siderne af billedet for at bruge hele skærmen så får du godt nok større billede areal men mindre indhold på den.
12 mini er større end 7 diagonalt 4,7” mod 5,4” og du siger arealet er 60,9 mod 71,9 som er 18% større så lige meget hvordan man måler det bliver skærmen ikke mindre på en mini end en 7’er
Brugeravatar
haldborg
Indlæg: 89
Tilmeldt: tirs nov 03, 2020 12:44 pm

Re: Skal I, eller har i fået iPhone 12?

Indlæg af haldborg »

har også fået en IPhone 12 64GB i sort købt via Telenor :mrgreen:

den gamle IPhone 11 64 er solgt :mrgreen:
Venlig Hilsen

Brian Haldborg

Iphone 13 Pro Max 128GB - IPad Pro 128 - Telenor :mrgreen:
kkusu5591
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons jan 05, 2022 3:41 pm

Re: Skal I, eller har i fået iPhone 12?

Indlæg af kkusu5591 »

Jeg havde først i sinde et bestille en alm pro - men da jeg bruger min telefon rigtig meget, så jeg fordelen i den større skærm og batteri.
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Skal I, eller har i fået iPhone 12?

Indlæg af BucadiusDK »

kkusu5591 skrev: ons jan 05, 2022 3:44 pm Jeg havde først i sinde et bestille en alm pro - men da jeg bruger min telefon rigtig meget, så jeg fordelen i den større skærm og batteri.
Var også det samme jeg valgte at gøre da jeg købte min 12 Pro Max :D

Den er helt sikkert et godt valg hvis man vil have den største iPhone skærm :)

Vil dog gerne have vidst hvad jeg bed nu. For så havde jeg ventet til at købe 13 Pro Max, for den har lige den skærm jeg savnede fra da jeg gik fra min samsung Galaxy S20 Ultra :D Men bagklog kan man jo altid være ;)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
devijohn321
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn dec 26, 2021 8:40 am

Re: Skal I, eller har i fået iPhone 12?

Indlæg af devijohn321 »

Der er stadigvæk 18% mere skærmareal end på en 7’er så hvis den var fin bør der ikke blive problemer med det.
vidmate mobdro
araamse9
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs aug 23, 2022 9:25 am

Re: Skal I, eller har i fået iPhone 12?

Indlæg af araamse9 »

Jeg vælger at have den i et etui. Kan godt lide at bruge mine telefoner uden beskyttelse på, så man får noget ud af det fede design. Så når den ligger lommen og på bordet, så er den beskyttet mod ridser.
hellodear.in

teatv download
Besvar