Ny iPhone?

Her taler vi om, eller hjælper hinanden med; iPhones, iPads, Apple Watch, Apple TV,
Mac, tips, tricks og guides.
Zonnie
Indlæg: 57
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 11:41 am
Geografisk sted: Jylland

Ny iPhone?

Indlæg af Zonnie »

Hejsa,

Jeg har i over et års tid haft en SGS10e som nu trænger til at blive udskiftet med en iPhone. :)
Jeg har tidligere haft iPhone, men syntes at de blev for store, så da S10e udkom, måtte jeg bare afprøve den. Efter mere end et år på Android fronten, er jeg mere end klar til at komme retur til iOS. ;)
Jeg har overvejet en alm. 11'er, men er i tvivl om skærmens opløsning vil være en udfordring eftersom jeg kommer fra en OLED skærm fra Samsung.
Min sidste iPhone var en 8 Plus.

Jeg kan se at Callme har "Sort November" og har en iPhone 11 til 4920 kr. Hvis nogen har set den billigere, hvor den også er på lager, så lad mig endelig vide. :)
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Ny iPhone?

Indlæg af BucadiusDK »

Der vil altid være forskel på skærmen på mobilerne, men om den er mærkbar ved brug kan godt være svært at svare på. Det kræver næsten at det er en der har været ude for samme skift før man kan svare på det.

Men hvis jeg var dig, og du havde mulighed for det ville jeg gå ud og se den i en fysisk butik, for at prøve om det var noget :)

For jeg kan godt forstå du måske er lidt "skræmt" over forskellen på opløsningen på de 2 skærme. Men tror nu ikke forskellen er så stor som den ser ud til :)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Brugeravatar
JS87
Indlæg: 142
Tilmeldt: søn okt 25, 2020 5:31 am
Geografisk sted: København

Re: Ny iPhone?

Indlæg af JS87 »

@Zonnie

iPhone 11 har en Liquid Retina (LCD) og Galaxy S10e har en OLED. Jeg syntes altid OLED vinder, den giver en god dybde i farverne, og sort er rigtig sort. Men når klaveret spiller, og hverdagen går i gang, så tror jeg ikke man tænker så meget over det. Apples Retina skærm er bestemt ikke en dårlig skærm. Men lige når du skifter over vil du mærke forskellen.

Jeg skiftede selv fra en Galaxy S10 til en iPhone SE 2020, og jeg kunne selvfølgelig se forskel. Men syntes ikke det var så voldsomt og det var ret hurtigt glemt, i begejstringen over at være tilbage på iOS ;)

Hvis størrelsen stadigvæk betyder noget, så skal du huske at iPhone 11 er større end iPhone 11 Pro. iPhone 11, ligger størrelses mæssigt imellem iPhone 11 Pro, og iPhone 11 Pro Max. Hvis størrelsen betyder noget, så kunne en iPhone 12 Mini måske været et bud? - der går du ikke på kompromis med skærmen, da den også er OLED, og du for en ligeså kraftig processor som i de øvrige iPhone 12/12Pro modeller, også for du det kompakte design.

Har selv lige bestilt den, også hos Call me, og den ligger til 6000, så måske den model kunne være de sidste 1080 Kr værd?
Zonnie
Indlæg: 57
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 11:41 am
Geografisk sted: Jylland

Re: Ny iPhone?

Indlæg af Zonnie »

Jeg har sammenlignet min SGS10e med iPhone 11 Pro og de er nærmest lige store.
Jeg savner enormt skærm bredden på min iPhone 8 Plus. Det er den absolutte bedste mobil jeg har haft at skrive beskeder m.m. på. Den havde en perfekt bredde, men var for høj.

Jeg synes at 11 Pro Max er for stor en klods til hvad jeg har brug for. En mobil skal trods alt stadigvæk være mobil i mine øjne.
Derfor har jeg valgt at bestille en hos Bilka som har den på tilbud til 4333 kr. Hvilket er en bedre pris end hos Call me. :D
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Ny iPhone?

Indlæg af BucadiusDK »

Zonnie skrev: fre nov 13, 2020 9:20 pm Jeg har sammenlignet min SGS10e med iPhone 11 Pro og de er nærmest lige store.
Jeg savner enormt skærm bredden på min iPhone 8 Plus. Det er den absolutte bedste mobil jeg har haft at skrive beskeder m.m. på. Den havde en perfekt bredde, men var for høj.

Jeg synes at 11 Pro Max er for stor en klods til hvad jeg har brug for. En mobil skal trods alt stadigvæk være mobil i mine øjne.
Derfor har jeg valgt at bestille en hos Bilka som har den på tilbud til 4333 kr. Hvilket er en bedre pris end hos Call me. :D
Godt du fandt ud af det. Det bliver godt når den lander hjemme hos dig :)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Zonnie
Indlæg: 57
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 11:41 am
Geografisk sted: Jylland

Re: Ny iPhone?

Indlæg af Zonnie »

Så modtog jeg min 11'er og jeg må sige at det er dejligt at være tilbage på iOS. :-D
Mine bekymringer i forhold til skærmen er gjort til skamme! Jeg må erkende at det er sgu en flot LCD skærm :) Jeg føler på ingen måde at kvaliteten er dårligere i forhold til min SGS10e.

Til gengæld have jeg "glemt" hvor meget plads (GB) Apple selv tager af de 64GB som jeg valgte. Tiden vil vise om det var uklogt at tage den lille udgave eller om det er nok.
Dog kunne det godt være jeg skulle være gået op i en 128GB når de nu tager omkring de 9GB til systemet.

Der er jeg lidt nysgerrig på, hvad I andre vælger af lagringsplads når I køber ny mobil? Samt bruger I den fulde plads eller ? :?:
AM79
Indlæg: 14
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 5:56 pm

Re: Ny iPhone?

Indlæg af AM79 »

Dejligt at du er glad for 11'ern.
Den har jeg også. Skærmen var også min bekymring da jeg købte den. Men jeg er meget tilfreds.

Jeg har 128 GB på min og bruger Ca. 60 GB. Mine billeder fylder en del.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Zonnie
Indlæg: 57
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 11:41 am
Geografisk sted: Jylland

Re: Ny iPhone?

Indlæg af Zonnie »

AM79 skrev: tors nov 19, 2020 3:42 pm Dejligt at du er glad for 11'ern.
Den har jeg også. Skærmen var også min bekymring da jeg købte den. Men jeg er meget tilfreds.

Jeg har 128 GB på min og bruger Ca. 60 GB. Mine billeder fylder en del.
Ja nogle gange kan man også gå for meget op i specifikationer. :roll:
Det er lige nøjagtigt der jeg også er bange for at løbe tør for plads. Tager også en del billeder.

Jeg havde 128 GB på min Samsung, men satte et SD-kort i, så har jo aldrig skænket det en tanke, hvor meget plads jeg brugte. Jeg ligger jævnligt mine billeder over på en SSD for backup, hvorefter jeg ofte sletter dem for ikke at tage dobbelt backup.

Men efter at have sat den op og overført fra min iPad så kan jeg godt se at knap 45 GB kan blive lige lidt nok. Men pænt træls at finde ud af, når jeg nu har taget den i brug...
AM79
Indlæg: 14
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 5:56 pm

Re: Ny iPhone?

Indlæg af AM79 »

Zonnie skrev:
AM79 skrev: tors nov 19, 2020 3:42 pm Dejligt at du er glad for 11'ern.
Den har jeg også. Skærmen var også min bekymring da jeg købte den. Men jeg er meget tilfreds.

Jeg har 128 GB på min og bruger Ca. 60 GB. Mine billeder fylder en del.
Ja nogle gange kan man også gå for meget op i specifikationer. :roll:
Det er lige nøjagtigt der jeg også er bange for at løbe tør for plads. Tager også en del billeder.

Jeg havde 128 GB på min Samsung, men satte et SD-kort i, så har jo aldrig skænket det en tanke, hvor meget plads jeg brugte. Jeg ligger jævnligt mine billeder over på en SSD for backup, hvorefter jeg ofte sletter dem for ikke at tage dobbelt backup.

Men efter at have sat den op og overført fra min iPad så kan jeg godt se at knap 45 GB kan blive lige lidt nok. Men pænt træls at finde ud af, når jeg nu har taget den i brug...
Ja det er lidt træls. Men mon ikke det går når du jævnligt laver backup og sletter billeder?
Men jeg er alligevel overrasket over hvor meget plads jeg allerede har brugt. Det havde jeg ikke regnet med. Men jeg har heller ikke slettet nogle billeder siden jeg fik telefonen Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Zonnie
Indlæg: 57
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 11:41 am
Geografisk sted: Jylland

Re: Ny iPhone?

Indlæg af Zonnie »

Det er i hvert fald sådan det blev lige nu. Med mindre der kommer et knald hamrende godt "Black Friday" tilbud på en 128 GB.
Mobilen fejler jo ingenting og jeg har jo trods alt også 45 GB endnu. :)
Jeg opdaterede lige til iOS 14.2 og det tog 2-3 GB..

Jamen pladsen forsvinder sgu hurtigt når man optager videoer og tager en del billeder.
Ja så fristes jeg jo nærmest til at spørge om du købte den i 2019? :lol:

Men næste gang, jeg skal ud og købe ny iPhone så ved jeg nu at den skal være med mere plads. :lol:
Besvar