Mac Mini, nu som "gamer" computer

Her taler vi om gaming på PC og Mac.
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Mac Mini, nu som "gamer" computer

Indlæg af BucadiusDK »

Vi ved jo alle at Mac ikke har været gode gamer computere. Men det kan være det ændre sig i fremtiden.

Mac har jo valgt at gå all in på deres egen M1 processor/grafik chip. Og dette gør at den kan afvikle grafiske opgaver meget bedre. Og de melder faktisk selv ud På deres hjemmeside at den har op til 6x større grafisk ydeevne i forhold til sidste års modeller.

Jeg må erkende at jeg faldte i og skulle bare eje sådan en fætter. Så jeg har hermed købt en af de nye Mac Mini 2020 med M1 chip.

Og jeg må sige at jeg er imponeret indtil videre. Jaja, den yder ikke som mit tidligere RTX 2070 men den klarer det sku godt.

Jeg kører blandt andet World of Warcraft uden problemer i en fin opløsning. Og det er nok til mig som tingene står nu. Min PC skal ikke være den store gamer men derimod en all around maskine. Skal der games gør jeg det på min PS5 og alle de andre konsoller jeg har.

Det tegner godt for Apple i fremtiden hvis i spørger mig :)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Magnusson
Indlæg: 25
Tilmeldt: tors nov 26, 2020 9:52 pm

Re: Mac Mini, nu som "gamer" computer

Indlæg af Magnusson »

Det er en spændende udvikling med deres M1 chip. Har selv overvejet en Mac Mini for et par år tilbage fordi jeg flirtede med ideen om at lave apps.
Men til gaming kan jeg simpelthen ikke nøjes når jeg skal have 140+ FPS i mine spil :-)

Alliance eller Horde? :D
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Mac Mini, nu som "gamer" computer

Indlæg af BucadiusDK »

Magnusson skrev: tors nov 26, 2020 10:27 pm Det er en spændende udvikling med deres M1 chip. Har selv overvejet en Mac Mini for et par år tilbage fordi jeg flirtede med ideen om at lave apps.
Men til gaming kan jeg simpelthen ikke nøjes når jeg skal have 140+ FPS i mine spil :-)

Alliance eller Horde? :D
Så er det måske en ide at kigge på en Mac Mini igen nu hvor den er det bedre. Plus de ikke er så dyre endda ;) Jeg kan godt nøjes på PC når det ikke er så vildt grafik tunge spil jeg spiller. Tager de større spil på PS5 i fremtiden.

Alliance på Silvermoon :) Har spillet lidt horde men det faldte bare ikke i min smag :D
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Magnusson
Indlæg: 25
Tilmeldt: tors nov 26, 2020 9:52 pm

Re: Mac Mini, nu som "gamer" computer

Indlæg af Magnusson »

Sjovt - Alliance faldt aldrig i min smag, kunne særligt godt lide Horde og især orcs havde lidt mere råt look.
Silvermoon er også ideel til Alliance :D Spiller selv på Draenor som er god til Horde - men, jeg er filthy casual nu - spiller ret sporadisk.

Kan godt se din pointe mht. mac mini når man har en PS5 - men jeg har ikke været så meget til konsoller, -specielt fordi jeg også spiller en del FPS spil og foretrækker mus - keyboard combo til det.
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Mac Mini, nu som "gamer" computer

Indlæg af BucadiusDK »

Magnusson skrev: fre nov 27, 2020 10:00 am Sjovt - Alliance faldt aldrig i min smag, kunne særligt godt lide Horde og især orcs havde lidt mere råt look.
Silvermoon er også ideel til Alliance :D Spiller selv på Draenor som er god til Horde - men, jeg er filthy casual nu - spiller ret sporadisk.

Kan godt se din pointe mht. mac mini når man har en PS5 - men jeg har ikke været så meget til konsoller, -specielt fordi jeg også spiller en del FPS spil og foretrækker mus - keyboard combo til det.
Er også kun casual WoW spiller nu. Gider ikke det andet. Det tillader skiftende arbejdstider hellere ikke.

Man kan jo nemt sætte tastatur og mus til sin konsol hvis det er det man ønsker ;)

Nå men tilbage til Topic inden det løber af sporet. Vi kan tage resten i et nyt indlæg hvis det ønskes ;)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Besvar