Nye iPhone ......

Her taler vi om, eller hjælper hinanden med; iPhones, iPads, Apple Watch, Apple TV,
Mac, tips, tricks og guides.
Maxeline
Indlæg: 107
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 5:14 pm

Re: Nye iPhone ......

Indlæg af Maxeline »

Renefrh skrev: lør jan 08, 2022 8:38 am
Maxeline skrev: tors jan 06, 2022 5:41 pm Nåå - det er da altid noget at der ventes på reservedel, så gør de da noget ved den.
Så er det bare med at teste løs og aå finde ud af hvad der er bedst.

Netop og den hjemknap er jeg bare så ked af at undvære men på den anden side så holder denne jo ikke evigt. 😏

Der er nogle ting som jeg bare finder mig i og som er lidt irriterende af og til. Feks Matas app - Coop app, Trendsale - eBay osv og mange andre, der vises ikke noget før jeg slukker den og starter op igen.
Så er den også lige indtil næste gang. Det er kun med denne jeg har været ude for det og er lidt ØV.
Ja det kunne da tyde på de måske har kunnet konstatere en fejl denne gang, selvom jeg nu stadig synes den har været afsted længe. Jeg indsendte den via elgiganten den 28 november :o

For mig er hjemknappen ikke essentiel, og jeg plejer hurtigt at vænne mig til den ikke er der. Men kender da nogle for hvem hjemknappen er det vigtigste kriterie når der vælges ny telefon :D

Det kunne da tyde på du måske bør overveje en geninstallation, hvis ellers telefonen er opdateret med nyeste software og alle app er opdaterede. Jeg oplever generelt med iPhone få app problemer, det er klart et plus 8-)

Datteren fylder 9 år her i marts og ønsker sig meget en ny telefon, så måske hun kan arve min iPhone SE 2gen hvis ellers de har fået styr på min oneplus.
Den har en god størrelse til hendes hånd, og android har ikke meget andet end 6,5" skærme på deres billigere modeller :shock:
Det var da en super god idé at give din datter SE’eren og til hende er den jo perfekt.
Jeg tænker også at det kunne tyde på at der er fundet et eller anden og det ville da også være super dejligt efter så lang tid……..28 november, suk - det er dælme længe.
Min SE er opdateret med hvad der er tilbudt den.
Det var særlig galt i december måned da jeg havde flere app jeg brugte til julekalender. Da var den mega træls og måtte slukkes og startes næsten dagligt.
Jeg har ikke fået gjort noget ved den 13 mini udover at tænke og nu er tilbudet ovre. Pyt med det - der kommer andre tilbud. 😃
Brugeravatar
Renefrh
Indlæg: 133
Tilmeldt: søn nov 01, 2020 9:10 am
Geografisk sted: Gærum

Re: Nye iPhone ......

Indlæg af Renefrh »

Maxeline skrev: søn jan 09, 2022 7:23 pm Det var da en super god idé at give din datter SE’eren og til hende er den jo perfekt.
Jeg tænker også at det kunne tyde på at der er fundet et eller anden og det ville da også være super dejligt efter så lang tid……..28 november, suk - det er dælme længe.
Min SE er opdateret med hvad der er tilbudt den.
Det var særlig galt i december måned da jeg havde flere app jeg brugte til julekalender. Da var den mega træls og måtte slukkes og startes næsten dagligt.
Jeg har ikke fået gjort noget ved den 13 mini udover at tænke og nu er tilbudet ovre. Pyt med det - der kommer andre tilbud. 😃
Datteren skal helt sikkert have en ny telefon her i fødselsdagsgave, hun har nu haft konens gamle iPhone SE 1gen i snart 2 år. Android kunne være fint til hende, men der er ingen som passer i størrelsen på hånden af en pige på 9 år :cry:

Jeg tager min oneplus i brug igen når den kommer retur, savner den store skærm og gode batteritid, den er med 5000mah batteri og nærmest umulig at køre tør for strøm på en dag 8-)

Så hvis fejlen på oneplus er væk, så får datteren iPhone SE i fødselsdagsgave her i marts måned 8-)

Du kan jo også overveje en 12 mini hvis den kommer på bud, så kan du være heldig den er nede omkring 4500 kr som den var her sidst i 2021 :idea:
Samsung galaxy a12 black @ Eesy
Maxeline
Indlæg: 107
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 5:14 pm

Re: Nye iPhone ......

Indlæg af Maxeline »

Renefrh skrev: tirs jan 11, 2022 11:42 am
Maxeline skrev: søn jan 09, 2022 7:23 pm Det var da en super god idé at give din datter SE’eren og til hende er den jo perfekt.
Jeg tænker også at det kunne tyde på at der er fundet et eller anden og det ville da også være super dejligt efter så lang tid……..28 november, suk - det er dælme længe.
Min SE er opdateret med hvad der er tilbudt den.
Det var særlig galt i december måned da jeg havde flere app jeg brugte til julekalender. Da var den mega træls og måtte slukkes og startes næsten dagligt.
Jeg har ikke fået gjort noget ved den 13 mini udover at tænke og nu er tilbudet ovre. Pyt med det - der kommer andre tilbud. 😃
Datteren skal helt sikkert have en ny telefon her i fødselsdagsgave, hun har nu haft konens gamle iPhone SE 1gen i snart 2 år. Android kunne være fint til hende, men der er ingen som passer i størrelsen på hånden af en pige på 9 år :cry:

Jeg tager min oneplus i brug igen når den kommer retur, savner den store skærm og gode batteritid, den er med 5000mah batteri og nærmest umulig at køre tør for strøm på en dag 8-)

Så hvis fejlen på oneplus er væk, så får datteren iPhone SE i fødselsdagsgave her i marts måned 8-)

Du kan jo også overveje en 12 mini hvis den kommer på bud, så kan du være heldig den er nede omkring 4500 kr som den var her sidst i 2021 :idea:
Jeg er mega spændt når du får din OnePlus igen.
Jeg er lige ved at tro at jeg har haft en 12 mini ……..og solgte den igen - alså inden jeg købte denne SE.
Brugeravatar
Renefrh
Indlæg: 133
Tilmeldt: søn nov 01, 2020 9:10 am
Geografisk sted: Gærum

Nye iPhone ......

Indlæg af Renefrh »

Maxeline skrev: Jeg er mega spændt når du får din OnePlus igen.
Jeg er lige ved at tro at jeg har haft en 12 mini ……..og solgte den igen - alså inden jeg købte denne SE.
Nu må vi se om den nogensinde kommer i min besiddelse igen Billede

Jeg skrev til dem igen torsdag den 13 januar for at høre om de havde fået status på om telefonen var på vej retur fra Norge, umiddelbart kunne medarbejderen ikke se den besked fra værkstedet med de ventede på en reservedel som skulle lande 10 januar

Så jeg har sendt dem en mail med hvis ikke telefonen er tilbage, eller de kan komme med en meget kort tidshorisont bekræftet fra værkstedet så vil jeg have mine penge retur for oneplus telefonen

Mener du tidligere har skrevet om iPhone 11 men ikke 12 mini, men er ikke sikker på hvad du har haft Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Samsung galaxy a12 black @ Eesy
Maxeline
Indlæg: 107
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 5:14 pm

Re: Nye iPhone ......

Indlæg af Maxeline »

Renefrh skrev: søn jan 16, 2022 7:36 pm
Maxeline skrev: Jeg er mega spændt når du får din OnePlus igen.
Jeg er lige ved at tro at jeg har haft en 12 mini ……..og solgte den igen - alså inden jeg købte denne SE.
Nu må vi se om den nogensinde kommer i min besiddelse igen Billede

Jeg skrev til dem igen torsdag den 13 januar for at høre om de havde fået status på om telefonen var på vej retur fra Norge, umiddelbart kunne medarbejderen ikke se den besked fra værkstedet med de ventede på en reservedel som skulle lande 10 januar

Så jeg har sendt dem en mail med hvis ikke telefonen er tilbage, eller de kan komme med en meget kort tidshorisont bekræftet fra værkstedet så vil jeg have mine penge retur for oneplus telefonen

Mener du tidligere har skrevet om iPhone 11 men ikke 12 mini, men er ikke sikker på hvad du har haft Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Forstår godt at du har “ stillet dem stolen for døren “ og med det krav er du sandelig ikke for krævende efter så lang tid. Kan simpelhen ikke passe at det skal vare så længe.
Nu du skriver det så var det vist en 11’er som jeg havde og som var for stor ……….måske et godt forslag med en 12 mini når den kommer på tilbud igen.
Jeg 🤞🏼alt for dig.
Maxeline
Indlæg: 107
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 5:14 pm

Re: Nye iPhone ......

Indlæg af Maxeline »

Maxeline skrev: man jan 17, 2022 10:05 am
Renefrh skrev: søn jan 16, 2022 7:36 pm
Maxeline skrev: Jeg er mega spændt når du får din OnePlus igen.
Jeg er lige ved at tro at jeg har haft en 12 mini ……..og solgte den igen - alså inden jeg købte denne SE.
Nu må vi se om den nogensinde kommer i min besiddelse igen Billede

Jeg skrev til dem igen torsdag den 13 januar for at høre om de havde fået status på om telefonen var på vej retur fra Norge, umiddelbart kunne medarbejderen ikke se den besked fra værkstedet med de ventede på en reservedel som skulle lande 10 januar

Så jeg har sendt dem en mail med hvis ikke telefonen er tilbage, eller de kan komme med en meget kort tidshorisont bekræftet fra værkstedet så vil jeg have mine penge retur for oneplus telefonen

Mener du tidligere har skrevet om iPhone 11 men ikke 12 mini, men er ikke sikker på hvad du har haft Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Forstår godt at du har “ stillet dem stolen for døren “ og med det krav er du sandelig ikke for krævende efter så lang tid. Kan simpelhen ikke passe at det skal vare så længe.
Nu du skriver det så var det vist en 11’er som jeg havde og som var for stor ……….måske et godt forslag med en 12 mini når den kommer på tilbud igen.
Jeg 🤞🏼alt for dig.
Forøvrigt kender du så GreenMind butikkerne ?
Vi var i Rosengårdscenteret i dag og kiggede derinde og priserne var vist okay og der er jo garenti på.
Der var bla en SE 2.gen med 250 gb og som ny til 3500 kr, mener jeg.
Jeg har tilkøbt 200 gb hos Apple fordi jeg var træt af at der altid stod jeg manglede plads.
Lidt sært for når jeg kigger har jeg over 10 gb tilbage fra 64. 🙂
Jeg startede med mindre antal gb og der kom jeg hurtig over.
Brugeravatar
Renefrh
Indlæg: 133
Tilmeldt: søn nov 01, 2020 9:10 am
Geografisk sted: Gærum

Re: Nye iPhone ......

Indlæg af Renefrh »

Jeg tror det med pladsen hænger sammen med, at billederne på telefonen er i lavere opløsning når der er oploadet til skyen

Derudover er pladsen i skyen ved Apple ret lille fra standard, så du skal som udgangspunkt have tilkøbt en pakke af en art

12/13 mini vil jeg mene er det oplagte valg for de iPhone brugere som ønsker en fysisk lille telefon.
Om der kommer flere nye udgaver med hjemknap på tvivler jeg stærkt på, det kan da selvfølgelig lade sig gøre og udvikle en 5g version af iPhone se, men tror den bliver for dyr i forhold til alternativer hvis man ser på teknologien i en iPhone se

Med hensyn til brugte så synes jeg priserne hos de her refurbished firmaer er alt for høj i henhold til nyprisen, tror der ved en se 64gb var 200-300 kr sparet når man sammenligner med de bedste tilbud.

Jeg venter stadig på Elgiganten får svaret på min mail, men min tålmodighed er ved og være helt væk. Synes det har været så uprofessionelt som noget kan være


Sent from my iPhone using Tapatalk
Samsung galaxy a12 black @ Eesy
Maxeline
Indlæg: 107
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 5:14 pm

Re: Nye iPhone ......

Indlæg af Maxeline »

Renefrh skrev: ons jan 19, 2022 7:35 pm Jeg tror det med pladsen hænger sammen med, at billederne på telefonen er i lavere opløsning når der er oploadet til skyen

Derudover er pladsen i skyen ved Apple ret lille fra standard, så du skal som udgangspunkt have tilkøbt en pakke af en art

12/13 mini vil jeg mene er det oplagte valg for de iPhone brugere som ønsker en fysisk lille telefon.
Om der kommer flere nye udgaver med hjemknap på tvivler jeg stærkt på, det kan da selvfølgelig lade sig gøre og udvikle en 5g version af iPhone se, men tror den bliver for dyr i forhold til alternativer hvis man ser på teknologien i en iPhone se

Med hensyn til brugte så synes jeg priserne hos de her refurbished firmaer er alt for høj i henhold til nyprisen, tror der ved en se 64gb var 200-300 kr sparet når man sammenligner med de bedste tilbud.

Jeg venter stadig på Elgiganten får svaret på min mail, men min tålmodighed er ved og være helt væk. Synes det har været så uprofessionelt som noget kan være


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det lyde meget rigtigt at opløsningen er en anden på billeder på Skyen.
Det må have været 20 gb jeg startede med men er nu på 200 og til 25 kr - så det går nok. ☺️
Du har ret i at priserne på en med 64 gb er for høj og vi var der to gange - da vi ikke kunne tro det men sådan var det.
Det er heller ikke for jeg vil have en der fra men tanken er god.
Det er simpelhen så uprofessionelt af dem.
Brugeravatar
Renefrh
Indlæg: 133
Tilmeldt: søn nov 01, 2020 9:10 am
Geografisk sted: Gærum

Re: Nye iPhone ......

Indlæg af Renefrh »

Maxeline skrev: tors jan 20, 2022 9:46 am Det lyde meget rigtigt at opløsningen er en anden på billeder på Skyen.
Det må have været 20 gb jeg startede med men er nu på 200 og til 25 kr - så det går nok. ☺️
Du har ret i at priserne på en med 64 gb er for høj og vi var der to gange - da vi ikke kunne tro det men sådan var det.
Det er heller ikke for jeg vil have en der fra men tanken er god.
Det er simpelhen så uprofessionelt af dem.
Jeg kan se, at der på den 256gb udgave du har set, der er 1500 kr sparet ved at købe en refurbished, så giver det måske lidt mening

Jeg fik min oneplus igen i går, den havde fået nyt mainboard og vi fandt sammen en fornuftig kompensation på den lange behandlingstid

Desværre så viste det sig i dag, at fejlen ikke var væk selv med nyt mainboard i telefonen. Så har derfor taget iPhone SE 64gb i brug igen

Så nu må vi se hvad fremtiden bringer :?
Samsung galaxy a12 black @ Eesy
Maxeline
Indlæg: 107
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 5:14 pm

Re: Nye iPhone ......

Indlæg af Maxeline »

Renefrh skrev: fre jan 21, 2022 5:53 pm
Maxeline skrev: tors jan 20, 2022 9:46 am Det lyde meget rigtigt at opløsningen er en anden på billeder på Skyen.
Det må have været 20 gb jeg startede med men er nu på 200 og til 25 kr - så det går nok. ☺️
Du har ret i at priserne på en med 64 gb er for høj og vi var der to gange - da vi ikke kunne tro det men sådan var det.
Det er heller ikke for jeg vil have en der fra men tanken er god.
Det er simpelhen så uprofessionelt af dem.
Jeg kan se, at der på den 256gb udgave du har set, der er 1500 kr sparet ved at købe en refurbished, så giver det måske lidt mening

Jeg fik min oneplus igen i går, den havde fået nyt mainboard og vi fandt sammen en fornuftig kompensation på den lange behandlingstid

Desværre så viste det sig i dag, at fejlen ikke var væk selv med nyt mainboard i telefonen. Så har derfor taget iPhone SE 64gb i brug igen

Så nu må vi se hvad fremtiden bringer :?
Ej - det var en kort fornøjelse så.
Jeg mangler simpelhen ord men tænker da at bare må give dig penge retur eller en anden Oneplus - hvis du er interesseret i det.
Altid noget at du fik lidt “ plaster på såret “ kompensation for den lange behandlingstid der har været.
Så ved du godt hvad du skal i morgen ……..alså, så irriterende.
Jeg 🤞🏼for dig.
Besvar