Ny iPhone?

Her taler vi om, eller hjælper hinanden med; iPhones, iPads, Apple Watch, Apple TV,
Mac, tips, tricks og guides.
AM79
Indlæg: 14
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 5:56 pm

Re: Ny iPhone?

Indlæg af AM79 »

Zonnie skrev:Det er i hvert fald sådan det blev lige nu. Med mindre der kommer et knald hamrende godt "Black Friday" tilbud på en 128 GB.
Mobilen fejler jo ingenting og jeg har jo trods alt også 45 GB endnu. :)
Jeg opdaterede lige til iOS 14.2 og det tog 2-3 GB..

Jamen pladsen forsvinder sgu hurtigt når man optager videoer og tager en del billeder.
Ja så fristes jeg jo nærmest til at spørge om du købte den i 2019? :lol:

Men næste gang, jeg skal ud og købe ny iPhone så ved jeg nu at den skal være med mere plads. :lol:
Ha ha.. Jeg købte den i marts 2020 BilledeBillede

Jeg tager åbenbart rigtig mange billeder.... Og så fylder mine apps også meget Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Zonnie
Indlæg: 57
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 11:41 am
Geografisk sted: Jylland

Re: Ny iPhone?

Indlæg af Zonnie »

Haha. Jamen det er jo også 8-9 måneder siden. Det kunne have været værre. :lol:

Det er også min erfaring at lige pludselig opdager jeg at jeg har taget et pænt stykke over 1000 billeder + videoer m.m. :o Bare sådan uden videre.. :)
AM79
Indlæg: 14
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 5:56 pm

Re: Ny iPhone?

Indlæg af AM79 »

Zonnie skrev:Haha. Jamen det er jo også 8-9 måneder siden. Det kunne have været værre. :lol:

Det er også min erfaring at lige pludselig opdager jeg at jeg har taget et pænt stykke over 1000 billeder + videoer m.m. :o Bare sådan uden videre.. :)
Uha, ja
jeg kom lige til at se at jeg har 1800 billeder på min telefon Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dieseldk
Indlæg: 47
Tilmeldt: man okt 26, 2020 6:57 pm

Re: Ny iPhone?

Indlæg af Dieseldk »

Man kan jo købe lidt plads i iCloud og slå optimer iPhone lagring til så er der plads til en del ekstra billeder og man kan stadigvæk se dem på telefonen når man vil i stedet for de ligger i en backup der hjemme.
Zonnie
Indlæg: 57
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 11:41 am
Geografisk sted: Jylland

Re: Ny iPhone?

Indlæg af Zonnie »

Okay, det var jeg faktisk ikke klar over. Jeg troede kun at man kunne se ens billeder, hvis de ligger på mobilen. Tak for fif.
Der kan jeg godt mærke at det er længe siden jeg har brugt Apple og iOS. Men fordi jeg tidligere har haft iPhones med henholdsvis 16 & 32 GB så skulle jeg ofte ligge billeder over på computeren. Sidenhen er det blevet en SSD de bliver lagt på. :)
Dieseldk
Indlæg: 47
Tilmeldt: man okt 26, 2020 6:57 pm

Re: Ny iPhone?

Indlæg af Dieseldk »

Zonnie skrev: fre nov 20, 2020 6:56 pm Okay, det var jeg faktisk ikke klar over. Jeg troede kun at man kunne se ens billeder, hvis de ligger på mobilen. Tak for fif.
Der kan jeg godt mærke at det er længe siden jeg har brugt Apple og iOS. Men fordi jeg tidligere har haft iPhones med henholdsvis 16 & 32 GB så skulle jeg ofte ligge billeder over på computeren. Sidenhen er det blevet en SSD de bliver lagt på. :)
Dine billeder vil stadigvæk ligge på mobilen bare ikke i fuld opløsning, de bliver tilpasset pladsen på enheden.
Zonnie
Indlæg: 57
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 11:41 am
Geografisk sted: Jylland

Re: Ny iPhone?

Indlæg af Zonnie »

Dieseldk skrev: lør nov 21, 2020 1:41 pm Dine billeder vil stadigvæk ligge på mobilen bare ikke i fuld opløsning, de bliver tilpasset pladsen på enheden.
Okay på den måde. Det er jo smart.
Fungere det nogenlunde som ved Google Fotos? Det har jeg nemlig før brugt.
Jeg tænker også bare jeg beholder min på de 64 GB også må jeg jo slå optimering til også se om det ikke går. :)
Besvar